The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Do dzisiaj wielu ludziom hasło "sztuczna inteligencja" kojarzy się właśnie z chatbotem. A jak jest naprawdę? Czym jest a czym nie jest sztuczna inteligencja w dzisiejszym rozumieniu?
Wzrost obrotów w kanale online, będący światowym trendem ostatnich lat, który znacząco przyspieszył w związku z wybuchem pandemii koronawirusa, zmusza do refleksji - na ile fulfilment ostatniej mili jest przygotowany do wspierania misji rozwoju biznesu w szeroko rozumianym ujęciu omnichannel. Zapewnienie Klientowi kompletnego doświadczenia zakupowego wymaga bowiem nie tylko stabilnej i zdyscyplinowanej...
Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Z roku na rok generuje coraz większe zyski. Raport opublikowany w 2017 roku przez Deloitte pt. „Digitalizacja rynku B2B” wskazuje, że wartość rynku e-commerce dla B2B w 2020 roku w Polsce może wynieść nawet 344 mld złotych. Tak dynamiczny rozwój wymaga jeszcze szybszych zmian w zakresie organizacji łańcucha dostaw.
We współpracy z lokalnymi partnerami, takimi jak IPS czy Liefer24 - w ponad 50 miastach w Niemczech - w Hamburgu, Berlinie czy Augsburgu możemy zaoferować naszym klientom dostawę tego samego lub następnego dnia, docierając do nich w czasie, kiedy faktyczne są obecni w domu.
Choć na pozór może się wydawać, że kluczowo kosztowne dla całej logistyki są przede wszystkim procesy zaopatrzenia, magazynowania, kompletacji, usług kreujących wartość dodaną, czy też zarządzania zwrotami, to właśnie ostatnia mila stanowi ból głowy ze względu na fakt, że odpowiada za co najmniej 50% wszystkich kosztów poniesionych w ramach łańcucha dostaw. Jak te koszty zoptymalizować? Jedną z takich...
W e-handlu nie wystarczy tylko sprzedawać dobre produkty, aby odnieść sukces. Trzeba jeszcze zadbać, aby sprzedany towar dotarł do klienta szybko, sprawnie i bezpiecznie. Lo-gistyka e-commerce kończy się dopiero z chwilą rozpakowania przesyłki, przymierzenia towaru, jego akceptacji, bądź zwrotu. Dlaczego ostatnia mila jest tak ważnym elementem łańcucha dostaw?
W słynnym dziele Stanleya Kubricka Odyseja Kosmiczna 2001 dryfująca w przestrzeni stacja kosmiczna przenosi widza w futurystyczną wizję przyszłości, gdzie technologia ma tak wielki wpływ na rozwój ludzkości, że zmienia dotychczasowy sposób życia. Dla odbiorców z lat 60. wizja ta była niemałym szokiem. Dla konsumenta z 2020 roku, połączonego przez większość czasu ze światem zewnętrznym wyłącznie za...
Era cyfryzacji dotarła do branży logistycznej. Czy organizacja transportu drogowego w Europie może wyglądać inaczej? Jak zoptymalizować cały proces łańcucha dostaw? Na te i inne pytania odpowiedział Krzysztof Dwornik, General Manager Poland z InstaFreight.
Firmy z branży przetwórstwa rybnego stoją przed wieloma wyzwaniami z zakresu logistyki. Oferują towary szybko zbywalne i łatwo się psujące, które wymagają przechowywania w ściśle określonej temperaturze. Ze względu na określony termin przydatności do spożycia wymagane jest zarządzanie datami ważności. W branży rybnej niezbędne jest również pełne traceability produktów. Ponieważ towar przechowywany...
Media Markt to jedna z najsilniejszych marek konsumenckich w Europie. Także na polskim rynku firma należy do tych, które wyznaczają trendy, sięgając po innowacyjne, prokonsumenckie rozwiązania. Dostawa na dziś, dostawa w minutę po premierze, odbiór w 29 minut to pomysły, które na pewno doceni dzisiejszy, znany z coraz większej niecierpliwości, konsument. O rozwiązaniach, które podążają za zmiennymi...
Marketplace’y zrewolucjonizowały handel detaliczny w wielu obszarach, stwarzając możliwość zakupu szerokiego spektrum produktów i usług oferowanych w Internecie przez wielu sprzedających z różnych branż. Czy podobne rozwiązania i narzędzia dedykowane dla intralogistyki zmienią rynek magazynowy, a tym samym modele biznesowe producentów i dystrybutorów?
Trwa boom na zakupy w sieci. Mieszkańcy Polski, zamknięci w domu z powodu pandemii koronawirusa, szybko zaadaptowali się do maksymalnie bezkontaktowego trybu życia, czego jednym z wymownych rezultatów jest ogromna dynamika sprzedaży online. Właściwie każdy segment produktów dostępnych w sieci zanotował wzrost, nawet zakupy spożywcze, będące do tej pory niszowym przedmiotem zamówień. Segment przesyłek...
Ostatnie kilka lat to nieustanny rozwój handlu elektronicznego, tzw. e-commerce. Tegoroczna sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, iż ten kanał dystrybucji – traktowany jeszcze niedawno z dużą dozą nieufności – zyskał jeszcze bardziej na popularności – zarówno wśród konsumentów jak i przedsiębiorców. Z punktu widzenia kupującego (konsumenta) sposób, w jaki nabywa dobra ma nie tylko...
Przyśpieszony rozwój e-commerce i rosnący strumień przesyłek B2C zmieniają branżę KEP. Rozwiązania elastyczne, w coraz większym stopniu spersonalizowane, to dziś must have dla operatorów, którzy chcą być firmami pierwszego wyboru.
W czasach sprzedaży wielokanałowej, Globalny Model Danych GS1 pomaga przedsiębiorstwom udostępniać spójne informacje o produktach, wpływając jednocześnie na pozytywne doświadczenie klienta.
O wpływie pandemii na branżę e-commerce, automatyzacji procesów magazynowych, rozwiązaniach proekologicznych i pozytywnych doświadczeniach konsumenckich rozmawiamy z Ireneuszem Łaskim, Dyrektorem Logistyki w firmie eobuwie.pl.
Cyfryzacja, przejrzystość danych i presja kosztowa to 3 główne trendy zidentyfikowane w najnowszym raporcie „Trends and Strategies in Logistics and Supply Chain Management”, który w czerwcu br. został udostępniony społeczności logistyków. Zaskoczenie? Z pewnością nie opinie badanych potwierdzają formułowane w ostatnim czasie opinie wielu ekspertów. Ważniejszą konkluzją z lektury opracowania jest rosnący...
Kapituła Nagrody PTL wyróżniła przedsiębiorstwo Müller - Die lila Logistik Polska Sp. z o.o., które wdrożyło projekt pn. „COS - CONTAINERS OPTIMIZATION SYSTEM” - platformę, pozwalającą na wdrożenie w łańcuchu dostaw jak najbardziej efektywnego zarządzania przepływem opakowań zwrotnych oraz cyfryzacji wszystkich czynności związanych z tymi procesami. Rozmowę o projekcie z Januszem Bielówką - Dyrektorem...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.